مقاله درباره اینترنت ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات

در حال حاظر شما فایل با عنوان مقاله درباره اینترنت ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات را دنبال می کنید .
مقاله درباره اینترنت ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات|40062352|onx|اینترنت ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات,اینترنت,تبلیغات اینترنتی,تعریف اتبلیغات اینترنتی,رسانه های اینترنتی,صنعت تبلیغات اینترنتی,تاریخچه تبلیغات,ابعاد تبلیغات اینترنتی,مزیت های تبلیغات اینترنتی,دانلود,دانلود مقاله,دانلود تحقیق,دانلود پایان نامه

**


چكیده

اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانه‌ای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگی‌ها و مزیتهای فراوانی كه اینترنت در مقایسه با رسانه‌های سنتی دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر بوده است. این مقاله به ادبیات موضوع می‌پردازد كه شامل تعریف تبلیغات اینترنتی، تاریخچه و روند آن از ابتدای پیدایش تا كنون، انواع و اشكال مختلف تبلیغات اینترنتی، و نیز مزیتها و محدودیتهای آن می‌باشد.

توضیح : این مقاله تلفیقی از دو مقاله (1)اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات (منتشر شده در شماره 10 ماهنامه دانش تبلیغات) و (2)تبلیغات اینترنتی در ایران: تنگناها و راهكارها (سومین كنفرانس بین‌المللی مدیریت – 29 آذر لغایت 1 دی‌ماه 1384) است كه توسط نویسندگان منتشر شده‌اند. به منظور جلوگیری از تكرار و هدایت سریعتر خوانندگان به سمت مطلب مورد نظر این تلفیق توسط سایت راهكار مدیریت انجام شده است.

كلیدواژه : تبلیغات؛ تبلیغات اینترنتی؛ بازاریابی؛ اینترنت

1- مقدمه

در كتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمده است بطور مثال می‌توان به تعاریف ذیل اشاره كرد. تبلیغات ‌فرآیند روشمند ارایه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌كنندگان‌ به‌ خرید كالاها و خدمات می‌باشد (متولی 1372) و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات كه معمولاً برای آن پول پرداخت می‌شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید كالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، تعریف نموده‌اند (تافلینگر 1996).

همان طور كه در تعریف بالا اشاره شد، تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد كه از آن جمله می‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و ... اشاره نمود. چندی است كه رسانه‌ای جدید،یعنی اینترنت،به جمع رسانه‌های مورد استفاده تبلیغات اضافه شده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانه‌های سنتی، از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده است. چرا كه پس از گذشت 38 سال از پیدایش رادیو، تعداد استفاده‌كنندگان آن به 50 میلیون نفر رسید، تلویزیون 13 سال پس از پیدایش این حد نصاب را كسب كرد و اما اینترنت تنها با گذشت 4 سال توانسته به این حد نصاب دست پیدا كند (فاكس 1999). این مقاله به معرفی این نوع از تبلیغات و ویژگی‌های آن می‌پردازد.

2- تعریف تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یك كانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد (گائو و دیگران 2002). در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی كه به تحقق اهداف تبلیغات كمك نماید (سایت صدا و سیما 2002). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شركتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی1 ، تبلیغ‌دهندگان2 (سازمانها و شركتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.


مطالب دیگر:
بررسی عثمانيان ازبيابانگردي تا امپراتوريآشنایی با عبدالرحمان جامی و زندگی و مزار و آثار اوآشنایی با عکاسی و تجهیزات و تایخچه آنآشنایی با عکاسی و مکاتب و روش های آنآشنایی با زنبور عسل و انواع آن و مروری بر خواص و فواید عسلبررسی عوامل موثر بر بهره وري نيروي انساني و رابطه بين اين عواملمختصری بر بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به همراه عکسبررسی عشق در ادبيات و ریشه شناسی آنآشنایی با عشق در ادبیات و عشق مجازی و حقیقیمختصری بر عرفان و تصوفآشنایی با عکاسی رنگی و تاریخچه آنآشنایی با عربستان سعودی و سیاست و فرهنگ و مناطق و جاذبه های تاریخی و گردشگری آنآشنایی با عمليات رواني و سرانجام آنآشنایی با علل تشکيل کلاس هاس درس چند پايه و بررسی وضعیت مطلوب مدارس کوچکآشنایی با روانکاری و انواع روانکارها و مروری بر روغن های موتور و انواع و خواص آنهاآشنایی با آيت الله علامه حلي و آثار آنآشنایی با علف هرز جو و ویژگیهای آن و مروری بر کنترل آفاتآشنایی با گیاه تیره عناب و ترکیبات شیمیایی و خواص و پرورش آنشناسايي اشكال كارستي مانند:دولين ها،آون ها، پوليه ها،كارن ها وغيره و طبقه بندي اين اشكال درمنطقبررسی تأثیر عوامل فیزیكی كلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانبررسی سواد بصری و ترکیب بندی تصویری و هنری در عکاسی و هنرهای تجسمیبررسی عوارض ديابتبررسی فاصله طبقاتي و پیامدهای آنمختصری بر غزنویان و دولت غزنویآشنایی با شعر غزل و معنا و منشا و انواع غزل